miércoles, 14 de mayo de 2014

Hands On!
"Hands On!" é unha experiencia musical que ofrece clases de música onde se traballa con idades comprendidas entre os 4 meses e 5 anos, pero eu só me centrarei de 0 a 3 anos.

A través destas clases introdúcese aos nenos en:
·        Conceptos musicais.
·         Instrumentos, os nenos poderán velos e tocalos.
·         Actividades que melloren a aprendizaxe doutros como: adquisición da linguaxe, habilidades, destrezas matemáticas, discriminación auditiva, comprensión social, descubrimento persoal de escoitar…

Hands On! foi fundada en base á idea de que os nenos deben ter a música como parte das súas vidas no seu día a día, xa que coa aprendizaxe da música non só aumenta a apreciación e comprensión desta, senón que tamén enriquece todos os aspectos das súas vidas.
              
  O obxectivo é ofrecer aos nenos un curso de introdución á música nun ambiente que é divertido e enriquecedor. Tamén se espera inspirarlles paixón pola música.
              
  Diferencian entre  tres etapas fundamentais:

1.       A primeria etapa recibe o nome “Mans en”. É para os nenos máis pequenos, xa que a instrución comeza con un “mans en”, traballando con obxectos concretos. Poden ver, tocar, sentir e manipular os instrumentos que axudan a adquirir a comprensión dos conceptos e relación de forma máis eficaz.

2.       Nesta segunda etapa céntranse máis no desenvolvemento da percepción, no desenvolvemento da capacidade do neno para percibir o son, a tomar conciencia das diferenzas e semellanzas, e para participar na produción dos propios sons.


3.       As dúas etapas anteriores conducen á etapa verbal. Os nenos comezan a identificar e describir os obxectos que os rodean e os sons que escoitan. A miúdo exhiben un uso creativo da lingua e comezan a desenvolver o pensamento abstracto que conecta o que experimentan, as ideas e a linguaxe.

En canto aos mestres, estes deben gozar de traballar cos nenos e ter grandes habilidades de comunicación. Hai un período de adestramento rigoroso que dura entre catro ou seis semanas con un alto funcionario. Cada clase está dirixida por un mestre capacitado que canta cancións e toca os instrumentos da orquestra, mentres un pianista acompaña ao instrutor en todo momento.

CURRÍCULO

Nel está incluído:

·         Música: Incorpora a historia, o movemento, os instrumentos e o cando dunha forma que involucra aos nenos para aprender ao mesmo tempo que se divirten. Cada sesión ten un tema que logo se adapta a cada grupo de idade.

·         Arte: o plan de estudios de Artes Creativas é fundamental para alcanzar o obxectivo de educar e entreter.

·         Música – idioma: As clases están deseñadas para incorporar a lingua estranxeira dentro do plan de estudos de música. Os nenos non só aprenden a linguaxe básica que inclúe por exemplo os números, colores e animais, tamén serán expostos aos instrumentos e sons dunha determinada cultura musical auténtica.

CLASES

                En Hands On! creen na importancia das clases apropiadas para a idade dos nenos e así poder alcanzar plenamente o aprecio pola música.

                Podemos diferenciar as seguintes:

·         Clases para bebés.



Música

Durante as clases infantís utilízanse instrumentos de percusión de pequeno tamaño para atraer a atención dos nenos, e para desenvolver a coordinación man – ollo. A creación de sons con obxectos fascina aos bebés. Poder sentir, tocar e ver cada instrumento da o comezo dunha asociación entre o instrumento e o son que este produce. Os bebés experimentan a audición (algúns por primeira vez) con unha gama suave de cancións xoguetonas para a súa escoita e goce.

Os bebés de 6 meses séntense cautivados por diferentes sons, e cando xa teñen 8 meses comezan a entender o ton do son. Os bebés, impulsados polo mestre que lles canta, a miúdo participan no balbuceo musical. De 9 a 12 meses comezan a deslizar as súas voces cara arriba e abaixo para imitar os sons que escoitan. Tamén son sensibles ás diferenzas e similitudes no son.

Música – idioma

                Explórase a música e a linguaxe chino mandarín. Cada semana, preséntanse auténticos instrumentos musicais que poden ver e tocar. Aos bebés encántalles ver os instrumentos e sentir as súas vibracións. Empregan instrumentos de percusión para desenvolver asociación entre o tacto e o son. O idioma que emprega o mestre para dirixirse aos bebés pode ser inglés ou chino mandarín, para que así podan comezar a desenvolver un bo oído para os diferentes sons e palabras que escoitan.

·         Clases para nenos de un ano.


Música

Durante as clases con nenos de un ano de idade, estes comezan a repetir patróns rítmicos. Os mestres móstranlle aos nenos como xogar imaxinativamente sobre os instrumentos. Cada instrumento preséntase con unha explicación simple e directa do seu uso e son particular. Mentres os nenos xogan con diversos instrumentos escoitan os sons que produce cada un. Instintivamente asocian o son co instrumento. A repetición nestas idades é esencial e a través dela nas habilidades recén adquiridas dálles autonomía e sensación de éxito. Tamén comezan a desenvolver habilidades lingüísticas e tratan de cantar os sons da música, ás veces empregando palabras formadas.

Arte

Empréganse materiais simples e seguros con técnicas creativas para deixar aos nenos expresarse libremente en formas que poden non ser capaces de facelo verbalmente. Poden utilizarse pinturas como estímulo visual ou escoitar música. Comezan a desenvolverse habilidades motoras finas e melloran a aprendizaxe da matemática e da linguaxe, ademais de expresarse de forma artística.

Música – idioma

                Cada semana introdúcese un instrumento musical que se pode ver e tocar. Os nenos comezan a recoñecer as palabras e sons que escoitan e diferenciar entre os diferentes tons da música oriental e os da música occidental. O mestre fálalles en inglés ou en chino mandarín, para que a través da repetición podan comezar a recoñecer o vocabulario básico do mandarín. Os nenos van repetindo os sons que escoitan e poden comezar a formar palabras.

·         Clases para nenos de dous anos.


Música

                Os nenos únense ao mestre na canción. A repetición de cancións favoritas axuda no uso da linguaxe, agora pode cantar frases de cancións. O mestre dirixe a atención dos nenos co ritmo e con distintos instrumentos de percusión, empregando aquí o enfoque de “Mans en”. Agora xa son capaces de seguir instrucións, entón introdúcense en diferentes patróns, xogos musicais, e o mestre conduce ao grupo en conxuntos rítmicos. Poden identificar un instrumento coñecido polo tacto e recoñecer unha canción. As súas habilidades motoras son refinadas.

Arte

                Aprenden a cooperar e participar en actividades de grupo. Aprenden elementos básicos artísticos como: a liña, a cor, a forma e a textura. Os nenos, coa axuda do mestre, poden comezar a mirar cadros famosos e discutir sobre el. A música tamén pode ser utilizada como un estímulo dunha forma semellante. Os nenos son animados a falar da súa propia obra de arte e dos seus sentimentos.

Música – idioma

Cada semana introdúcese un instrumento chino diferente, poden velo e tocalo, sendo capaces de recoñecer diferentes instrumentos propios da cultura china. Os nenos comezan a repetir as palabras e sons que escoitan, ademais de diferenciar entre os tons da música oriental e os da música occidental. O mestre fálalles en inglés e en mandarín, para que a través da repetición comecen a recoñecer e falar con vocabulario básico do mandarín.

·         Clases para tres e catro anos.  



Música

En estas idades son experimentadores e gústalles xogar a adiviñanzas sobre instrumentos e os seus sons co mestre. Mostrando un maior control de voz e unha maior aproximación de ton e ritmo, algún poden cantar unha canción enteira con exactitude. O mestre anímaos a representar contos, xogar a xogos de canto e empregar o movemento de maneira significativa.
A notación musical básica introdúcese aquí, o mestre axuda aos nenos a facer unha conexión entre as notas que escoitan e as notas que ven no taboleiro: este será o primeiro paso para a lectura musical.

Arte

Poden traballar en grupos pequenos ou en parellas, explorando as emocións. Utilizan técnicas artísticas máis avanzadas a medida que cambian as necesidades e desenvolven habilidades.

Música – idioma

                Os nenos están con diferentes instrumentos chinos e compáranos con instrumentos occidentais. A notación musical e a escritura tamén se incorporan de modo que os nenos poden comezar a comunicar os sons que escoitan doutras formas. Ao largo da clase o mestre fala en inglés ou en mandarín, para así comezar a empregar frases básicas do chino mandarín.



ANDREA PÉREZ LÓPEZ

No hay comentarios:

Publicar un comentario