Trátase duns talleres baseados na Teoría da Aprendizaxe Musical de Edwin E.
Gordon e nas experiencias e investigacións persoais de Enzo Valls dirixidas a
nenos e nenas de 0-3 anos.
A súa práctica comezou
fai uns 12 anos en Italia. No 2007 realizou unha investigación sobre a
aplicación sobre esta teoría do profesor Gordon nun contexto determinado. Unha
das consecuencias desta investigación foi a crecente importancia da
participación das familias cos nenos e nenas e máis pequenos, os cales xogan un
papel fundamental como axentes educativos, ofrecéndolles continuidade cotidiana
aos estímulos musicais que reciben durante as clases e os que reciben na casa.
A teoría da
Aprendizaxe Musical describe as modalidades de aprendizaxe musical dun neno ou
nena a partires da idade neonatal e baséase no principio segundo o cal a música
pode aprenderse a través de procesos análogos aos da aprendizaxe da fala. A
partires de algúns estudios foise desenvolvendo unha metodoloxía que aplica os
principios desta teoría.
A teoría da que
falamos ten como obxectivo principal favorecer o desenvolvemento das aptitudes
musicais de cada neno e nena segundo as súas propias potencialidades,
modalidades e, sobre todo, os seus propios tempos.
Gordon define “audición” como a “capacidade de percibir e comprender, na propia mente, música non
presente fisicamente no ambiente”. Esta capacidade é fundamental para
comprender a sintaxe musical, para desenvolver unha boa lectura musical ou para
improvisar, musicalmente falando. O que se pretende como obxectivo é poñer ás
persoas en condicións de comprender a sintaxe musical e expresarse
musicalmente, coa voz ou cun instrumento.
Esta capacidade de
audición desenvólvese a partires dunha idade prenatal en contacto cun ambiente
rico de experiencias e estímulos musicais de calidade. Nos primeiros anos de
vida é aconsellable para o correcto desenvolvemento desta que un adulto
musicalmente competente guíe informalmente ao neno ou nena cara o aprendizaxe
musical a través de exemplos directos, o xogo e o movemento. O adulto
comunícase co neno ou nena a través de cantos melódicos e rítmicos sen
palabras, modelos rítmicos e melódicos, escoitando as respostas musicais
espontáneas do neno ou nena.
No enlace que se
adxunta podemos atopar o texto dunha conferencia dada polo mestre Gordon e nela
explica a súa teoría con palabras que todos podemos entender á perfección,
ofrecendo exemplos e respondendo a preguntas das persoas que alí se atopaban,
un público moi variado entre os que se atopan algúns profesionais da música
como compositores, entre outros.
SANDRA DIÉGUEZ BUJÁN
Hola, soy Enzo Valls y acabo de descubrir este texto basado en mi blog Musicreciendo. No entiendo por qué no está en castellano (¿está en gallego?). ¿Fue tomado a su vez de otro sitio?
ResponderEliminarMuchas gracias.